16 října 2013

Malta - 4.den (kolem dokola Goza)

Ráno jsme začali výbornou bohatou snídaní. Paní domácí se o nás stará jako o vlastní. Když se ptala jak se nám spalo, řekl jsem, že je postel trochu malá. Ale, že to je můj problém, protože já jsem velký. Při našem pozdně odpoledním příchodu jsme v pokoji našli postel navíc. Ne nadarmo mají na booking.com průměrné hodnocení 8,6/10.

Po snídani jsme vyrazili na cestu kolem většiny ostrova. Nejprve přišlo na řadu turistické Azure window.



Celý den foukal docela silný vítr a byly vlny. Takže lodní výpravy do okna nejezdily. Všem musel stačit pohled z břehu. I když to bylo mimo sezónu, tak turistů bylo nemálo. Kousek od azurového okna je jezero s mořskou vodou. Tam bylo docela hodně potápěčů.

Chtěl jsem objet ostrov, tak jsem pomocí CityMaps2Go (výborná aplikace z Appstoru, kam je možné stáhnout offline mapy snad z celého světa) vybral podobné skalní okno Wied Mielah na severu ostrova. Poslední asi dva kilometry se jede po nové úzké betonové stezce. Opět další projekt spolufinancovaný EU. Jezdí tu i cyklisté i pěší turisté.
Na místě byl s námi jen jeden další pár. Okno je možné fotit těsně nad hladinou, jako my nebo z výšky z protějšího břehu. It Tiega (Wied mielah)



Po krátké zastávce ve městečku Marsalforn a vyfocení místního vrcholku s Ježíšem



jsme zahlédli krásnou baziliku Ta´ Pinu. Mši zde sloužil i papež Jan Pavel II.



V popředí jsou opravdu brambory. Tohle místo je snad jediné, kde tady pěstují plodiny náročnější na vodu.





Kromě krásné výzdoby mě zaujala nejvíc místnost úplně vpravo. Tam byly na stěnách fotky, dopisy, oblečení, berle, motocyklové přilby, sundané sádry atd. Došlo mi, že jde asi o údajné zázraky. A je to tak.





Nejzvláštnější mi přišel obrázek s destičkami a se šrouby. Tady je





Ještě krátká zastávka u Calypso Cave, kde údajně žil Odysseus. Je odtud krásný výhled na jednu z mála maltských písčitých pláží - Ramla Bay.

Poslední zastávkou byl Rabat, což je největší město na ostrově Gozo. Mají tady krásnou pevnost - citadelu. Tu opět za pomoci fondů EU opravují. Uvnitř citadely je nádherná barokní katedrála Nanebevzetí Panny Marie. Tady se požaduje vstupné (3,5€). Vstupenka platí i do katedrálního muzea.







Kousek od citadely je další skvost - bazilika Svatého Jiří





Dnes jsme najeli zhruba 40 kilometrů. Průměrnou rychlost odhaduji na 30 - 35 kilometrů za hodinu. Jezdí se tu většinou pomalu. Úzké uličky jsou pro auto docela riskantní. Když jsem sbíral informace a zjistil jsem, že maximální rychlost je na Maltě 80 km/h, tak jsem to považoval za hloupost. Osobně jsem takhle rychle (samozřejmě mimo město) jet ani nezkoušel. Tady téměř nejsou rovinky.
Zítra se už vracíme zpět na ostrov Malta. Dvě noci budeme ve městě Qawra.

Žádné komentáře:

Okomentovat