17 ledna 2020

2020 - sám jihovýchodní Asií

Plánování dovolené na rok 2020 začalo jako obvykle už v létě 2019. Manželka dlouho toužila po návštěvě tajemné Barmy (dnes Myanmaru). Já jsem chtěl delší variantu dovolené. Tak vznikly čtyři týdny na přelomu ledna a února.
Protože jsme v této části světa ještě nebyli, rád jsem vymyslel okruh pokrývající to nejdůležitější
Thajsko (= Bangkok, 2 noci)
Myanmar (13 nocí)
Kambodža (= Angkor Wat, 3 noci)
Vietnam (= Hanoi, 6 nocí + Ho Chi Minh, 3 noci)
Hlavní letenky z Prahy do Asie jsem zajistil přímo přes Turkish Airlines.
V době nákupu (5.7.) za 13400Kč za kus.
Jsou to lety 18.1. TK1768 + TK58, 15.2. TK163 a 16.2. TK1767.

Přelety zajišťují
Bangkok Airways (Bangkok -> Mandalay, Yangon -> Siem Reap) celkem 3 lety dohromady za 6000Kč (21.1. PG713 a 3.2. PG708 + PG909)
VietJet Air (6.2. let VJ914 Siem Reap -> Hanoi ) za 2070Kč
Vietnam Airlines (12.2. let VN253 Hanoi -> Ho Chi Minh) za 1780Kč


Na podzim se u mojí milované a milující manželky projevily zdravotní komplikace. Ty se naštěstí podařilo zvládnout, ale bohužel jí ještě neumožňují cestu absolvovat. Po mém velkém vnitřním boji nakonec na cestu vyrážím sám. Manželka tedy bude věrnou sledovatelkou této cesty. Pro mě to bude bez parťáka určitě těžší. Ale tělo i mozek velí přerušit mojí každodenní rutinu a vyvětrat se. Definitivní rozhodnutí padlo až týden před odletem.

Ubytování jsem měl rezervované už dlouho (booking, hotels, agoda), Stejně tak i taxikáře a následné půjčení auta v Myanmaru.
Ještě bylo potřeba zajistit víza. Protože jen Thajsko je pro nás bezvízová destinace. Naštěstí Myanmar, Kambodža i Vietnam už mají možnost elektronických víz. Za cenu od 25$ do 50$ se dá získat během 3 pracovních dnů. Jen potvrzení z Vietnamu trvalo o den déle.


Žádné komentáře:

Okomentovat