19 ledna 2020

Cesta, den první a zároveň jak se rychle věci mění


Letadlo Praha Istanbul bylo zaplněné tak ze 30%. Měl jsem pro sebe celou trojsedačku.


rumunské Karpaty


Nové istanbulské letiště je obrovské. Pojíždění po přistání i před vzletem trvalo snad 15 minut. Alespoň se ale nemusí do autobusu jak tomu často bylo na tom starém. Ale detaily a řemeslnou práci tady zatím moc neřeší.


ještě i vánoční výzdoba


Večeře na letu do Bangkoku byla výborná. Kari a ten dezert dokonce vynikající.


Fronta na imigračním v Bangkoku. byla asi na 40 minut. Ale na rozdíl od Dillí to tady pružně organizují a snad všechny přepážky jsou otevřené.


Kapsulový hotel hned na letišti u vlakového spoje do centra


Mezi zdravotně hendikepované tady patří i mniši


Bydlím v hotelu Royal Bangkok China Town, který je v srdci China townu. Takhle to vypadá hned u výlezu u místního metra MRT.

¨¨

Do hotelu jsme se dostal asi v 9:45 a dřívější check-in mi nenabídli. Až od 14:00. Alespoň jsem si uložil zavazadlo a vyrazil směr chrámy Wat Pho a pak i za řekou ležící Wat Arun.


Badmintové míčky jsou evidentně hand made, možná i z bio peří.


Paní mě zaujala nůžkami, kterými stříhala opečené kousky z masových kuliček


Wat Pho (chrám ležícího Buddhy) - vstup za 200 bahtů - je velký komplex mnoha pagod.



Hlavní "atrakcí" je ohromný ležící umírající Buddha (46 x 15 metrů). Dovnitř se musí bez bot, tak si je každý nese ve svítivě zelené tašce.





Nohy jsou vykládané perletí


Uvnitř je manufaktura na drobné. Je možné si koupit mističku měděných mincí, které se potom jednotlivě hazí do mnoha mističek podél zdi. Asi pro štěstí.


Buddhovy vlasy zezadu


Druhý chrám Wat Arun je hned za řekou. Tu křižují neuvěřitelné počty lodí. Většina z nich jsou taháky na turisty. Jako první volbu dostanete
hop on - hop off za ceny 60 bahtů a výš. Přitom přímý spoj stojí 4 bahty.






Pak už jsem se nasměroval na hotel. Bylo vedro a dusno. Původně jsem měl v plánu ještě večerní trh, ale nějak mi chyběla energie. A ta mi chybí už od včerejška. Poznal jsem, že samotného mě to nebaví a je mi smutno. Chybí mi manželčiny dobré rady a její přítomnost. Vyzkoušel jsem si, že vlk samotář není pro mne vhodná poloha. Při představě čtyř týdnů v tomto rozpoložení jsem se rozhodl konat. Takže jsem zrušil všechna ubytování, domluveného taxikáře i pronájem auta. A objednal na úterní večer zpáteční letenku do Prahy. Ty jednosměrné nemají extra velký výběr za rozumné ceny. Takže Aeroflotem přes Moskvu se ve středu ráno vracím do Prahy, do Podolí, ...
A tak se z měsíčního putování stává předražený prodloužený víkend v Bangkoku. Greta by ze mě měla radost :-).

Kolem 19.hodiny se zvenku začalo ozývat hlasité bubnování. Když to trvalo už hodinu, oblékl jsme se a vyšel ven. Ulice kudy přes den projíždí hodně aut byla uzavřená. A dokonce nainstalovali i kontrolní bezpečnostní rámy. Všude stánky s jídlem. Asi to patří k oslavám blížícího se čínského nového roku.






Tady jsem si koupil lepkavou rýži s mangem




Žádné komentáře:

Okomentovat