24 března 2017

Den 6. - Velký Buddha (taky tramvaje, spousta cetek a nakonec hra světel)

Ráno pro začátek opět pestrá snídaně. To tady mají zmáknuté pěkně a osazenstvo usilovně kmitá. Čisto, neustálé doplňování jednotlivých dobrůtek a naopak průběžné odklízení nádobí ze stolů.

Tohle je ovládací pult v našem pokoji. Je u postele a dá se odtud ovládat vše - všechna světla (včetně stmívání), klimatizace nebo třeba hudba.

Hlavním dnešním cílem byl Big Buddha. Je to ohromná bronzová socha, která se stala populární zdejší atrakcí. Je v kopcích na velkém, ale málo osídleném ostrově Lantau. Vzdušnou čárou kousek od letiště. Doprava k němu pro nás znamenala jedno metro, druhé metro a autobus. Celkem asi 1,5 hodiny času a asi 35 HKD.
Při cestě metrem jsme zahlédl zvláštní terasovitý hřbitov na kopci. Mít v HK místo na hřbitově bude asi finančně nákladná věc.

Po metru přišel autobus linky číslo 23. Existuje i spojení lanovkou, ale ta je teď v rekonstrukci. O to častěji jezdily autobusy. Cesta tedy naprosto v pohodě. Jen jak jsou ti místní většinou střízlíci, podařilo se jim dostat do jedné řady sedaček 5 míst vedle sebe. Tam se s manželkou nemám šanci vejít. Vždycky překukuju do uličky. Tady jsme si zkušeně zabrali trojsedačku ve dvou a bylo po problému.

Směrem k Buddhovi vede nejprve promenáda, kde je celkem 12 soch generálů, kteří reprezentují znamení čínského horoskopu.

Po zatáčce vpravo už následuje dlouhá řada schodů na vrchol k Buddhovi.

Tam je obklopen sochami dívek, které mu přinášejí oběti.

Z vrcholu je i hezký výhled do okolí. A je vidět i na moře. A taky tady konečně svítilo sluníčko až jsem zrudl jako rak.
Po sestupu dolů zpět k autobusovému nádraží jsme uviděli zajímavý rozcestník. Ten má na sobě vzdálenosti k pěti top zajímavostem na pěti kontinentech. Jedinou věcí, která nám z nich chybí navštívit, je budova Opery v Sydney :-).

Poslední pohled na Buddhu na kopci

Zpět na ostrov HK jsme se dostali autobusem číslo 2, který jezdí do vesničky Mui Wo. A odtud jezdí trajekty do HK.
Tady je vidět Star ferry právě připlouvající z Kowloonu.

Z přístaviště jsme už zkušeně vyrazili na už známý vyvýšený chodník, který skvěle zrychluje pohyb v centrální části HK. Cílem byla jízda dvoupatrovou tramvají. Pár fotek z cesty

Po asi 15 minutách jsme vystoupil ve čtvrti Causeway Bay, kde je spousta obchodů. Je tam taky jeden z mnoha Apple storů v HK.
Takhle vypadají zdejší cenovky pro iPhone 7 Plus. Vychází asi o 15% levněji než u nás.

Po tramvaji jsme se šli natáhnout do hotelu, protože nás dnes čekal odpolední a večerní program.
Nejprve to byly trhy - Ladies market a kousek od hotelu máme Temple street night market. Šli jsme tam pěšky - je to jedna stanice metrem.
Alespoň se bylo na co dívat.
Lešení se tady stále staví z bambusu

Starší domy se doplňují vnější klimatizací, která vzhledu moc nepřidává

Oba dva trhy vypadaly hodně podobně svojí nabídkou. Nejrůznější tretky a levné napodobeniny známých značek. Koupili jsme náprstek do manželčiny sbírky a opustili prostor. Podle mého to byla ztráta času.

I v tak bohaté zemi jako je HK jsou bezdomovci. Tohle tedy byli první, jejichž přenosnou výbavu jsme viděli.

Je potřeba doplňovat energii po náročných pochodech. Tentokrát to bylo marinované vepřové maso. K němu nám ještě přinesli dva druhy rýže.

Poslední naší akcí byla Symphony of lights. Jedna z nejznámějších atrakcí v HK. Je to světelná show, doprovázená hudbou, na mrakodrapech. V pátek (tedy dnes) je komentář v angličtině.

Všude kolem nás byly mraky diváků

Nezbývalo než zase pěšky vyrazit k našemu hotelu.