26 května 2022

Jak jsme nejdřív nechtěně ušetřili

Ráno jsem měl zavolat lodíkovi, jak to vypadá s naší zítřejší cestou na ostrov Skellig. Už týden jsem sledoval předpovědi a bohužel se se to potvrdilo. Ve větru kolem 40km za hodinu se nedá vyjet a už vůbec ne přistát u ostrova. Výlet se zařadí k několika podobným případům jako byla slavná novozélandská horská túra. Prostě jeden pokus za život a smůla :-(. Tak bohužel dostaneme zpět našich 200€.
První dnešní zastávkou byl hrad Rock of Cashel. Byl asi půl hodinky od hotelu. Cestou ppršelo, ale na místě se obloha znatelně vylepšila. Jen docela pěkně foukalo.
Následoval asi hodinu a půl dlouhý přjezd k malému Stonehenge - Kealkill Stone Circle. Poprvé jsme si vyzkoušeli místní typickou záležitost. Památky umístěné na soukromých pozemcích jsou přístupné přes různé branky a přechody. V Irsku jsou pozemky ohraničené zídkami a ploty často kvůli pasoucím se zvířatům.
Už cestou v autě byly často vidět žlutě kvetoucí rostliny s malými jehličkami.
U hradu to nebylo možné, ale tady jsem poprvé vyzkoušel můj dron. Manželka dole udělala "oběť".
Dál jsme si to namířili směrem k Healy Pass na poloostrově Beara. Na chvíli jsme se zastavili na pobřeží městečka Glengarriff a chvilku jsem si zalítal.
Všude a nejen na ostrovech tady kvetou rododendrony.
Dorazili jsme na Healy Pass. A je opravdu pěkně kroucená silnička. Vítr tady foukal hodně silně, ale dron to hrdinně zvládal.
Nejvic mi to připomínalo Island. I barevně označená stáda ovcí se tady potulovala.
Pak přišla velká nepříjemnost. Kousek před Kenmare mě náklaďák vytlačil na okraj silnice a já trefil asi obrubník. Silnice jsou tady často hodně úzké a často lemované zídkami nebo přinejmenším keři. Po asi kilometru, už naštěstí v centru městečka, bylo jasné, že nám auto trochu drhne. Proražený bok pneumatiky a bylo hotovo. Naštěstí v obchodě mi dali číslo na pneuservis a za 10 minut u nás byl profík.
Vyměnil nám pneu za dojezdovou rezervu a navedl nás k pneuservisu. Tam jsem zaplatil 140€ za novou pneumatiku a po 40 minutách jsme mohli pokračovat do konce dnešní trasy. Bydlíme dvě noci v Derrynane Bay House v Caherdaniel.

Žádné komentáře:

Okomentovat