29 května 2022

Poloostrov Dingle

Dnešním cílem byl poloostrov Dingle, který je nejzápadnějším pevninským bodem Irska. Osobně mi to přišlo možná i zajímavější než ten nejvíc známý včerejší poloostrov Kerry. Hned první zastávka byla dobrá rozcvička. Vylézt na kopec s převýšením asi 200 metrů. K věži se jménem Eask tower. Je na soukromém pozemku a platí se vstupné 2€. Paní majitelka má hned naproti farmu.
Následoval přejezd na scénickou silnici Slea Head Drive. Na úplné špičce polostrova je místo známé ze Star Wars - Dunmore Head. Cestou jsem zaslechl výkonné motory aut a potom i uviděl auta. Byly to rallye veteráni odhadem ze 70.let. Nejdřív to bylo na parkovišti u restaurace
Zastavil jsem za nejužším místem a pustil dron. Tam mě vyfotil franouzský turista. Tka jsme ho poprosil ať mi fotku pošle mailem. Tady je
A pak nečekaně projížděla jednotlivá auta kolem nás. Alespoň pár kousků
Při krátkém přejezdu k Dunmore Head nastala občasná situace kdy se dvě auta nevejdou. Tak jedno musí vycouvat. Tady to bylo vylepšené soubojem autobusu s obytňákem. Ten menší musel složitě manévrovat zpátečkou do širšího místa.
Dunmore Head je taky pěší výprava s převýšením.
Předposlední stanicí bylo Gallarus Oratory. Údajně stará křesťanská stavba.
Nakonec byl průjezd průsmykem Conor Pass
V jedné vesnici horlivě prostestují proti sítím 5G. Takže na celém polosotrově jsem si nevšiml ničeho lepšího než 3G internetu. Magoři jsou všude.
Náročný den si zasloužil odměnu večeří v našem ubytování, kde je i tradiční irský bar. Přestože jsem téměř abstinent, musel jsem k fish and chips ochutnat Guiness. Popravdě mi to moc nechutnalo, bylo tam málo bublinek.

Žádné komentáře:

Okomentovat