23 srpna 2011

Den 6. (23.8.2011) - Jedeme ke skřítkům do Kapadocie

Plán :
Avanos
Göreme - první prohlídka mnoha údolí v okolí města

Zobrazit místo 2011-08-23 Boğazkale - Göreme na větší mapě

Ujetá vzdálenost : 250 km
Doba jízdy : 4 hod
Ubytování : dvě noci Kelebek Hotel, Aydinli Mahallesi, Yavuz Sokak, No:1 Goreme, cena po slevě za platbu v hotovosti 76€
pokoj číslo 4 vytesaný do skály
objednáno e-mailem přímo v hotelu

----------------------------------------------------------------
Realita :
V noci byl klid. Až takový, že se ranní meluzín přece jen trochu dostal otevřeným oknem do pokoje. Jinak jen kohouti, občas auto nebo traktor. Bylo by to tady pěkné i na kola. V okolí je spousta kopečků a málo aut. Já místním přeji ať si sem turisté najdou cestu. Tady by japonské kobylky byly užitečné. Ani jednu jsme neviděli.
Synkovi je naštěstí lépe, teplota ustoupila.

Venkovní teploty na cestě se zatím pohybují na úrovni těch současných v Česku. Možná i kousek pod. Většinou do 30 stupňů. Sluníčko má ale větší sílu než u nás.
Ve všech ubytováních zatím funguje WiFi internet zdarma. Přesně jak to mělo být.
Cesta nás zavedla víc na jih. Téměř všude tu jsou menší či větší políčka. Viděli jsme konečně první stádo ovcí. Krávy ale jednoznačně převažují.
Pokusil jsem se vyfotit obdobu klasického podkladu do windows. Opravdové fotografy prosím o shovívavost.

Cestou jsme se stali svědky rekonstrukce místní okresní silnice.
Nejprve jsme zahlédli tureckého slowaře/stopaře a za ním nějakou těžkou techniku.

Při průjezdu bylo jasně vidět, že nejprve nastříkají původní podklad asfaltovou emulzí, na to z náklaďáku nasypou asfaltovou směs a rozhrnovací stroj dílo dokončí. Nikde tam nebyl žádný válec. Takže to ujezdí asi až auta.

Všchny stroje byly nové renomovaných značek Mercedes a Volvo.

První větší zastávkou bylo městečko Avanos patřící už do Kappadokie. Je slavné výrobky z hlíny. Odchytili nás už u prvního obchůdku. Dostali jsme jablečný čaj a pan majitel nám ukázal jak vyrábí džbán. Měl ho hotový za tři minuty. Třicet let praxe bylo vidět. Prý už je čtvrtá generace a vychovává další. Kouzelné turecké slovíčko náprstek zafungovalo a máme další kousek do sbírky.
V Avanosu jsme se zdrželi necelou hodinku a namířili jsme si to k našemu hotelu. Budeme dvě noci spát v pokoji vytesaném do skály. Úzké uličky městečka Göreme nás vedly nahoru. Tam už jsme zahlédli ukazatele na náš hotel. Je na jednom z nejvyšších míst a máme krásný výhlad z téměř soukromé terasy.

Manželka je spokojená i když měla nejdřív strach ze stísněného prostoru. Je to pokojíček jako když ho dělali permoníci. Dokonce je na titulní stránce jejich prospektu.

V pozdním odpoledni jsme s manželkou jeli na krátkou procházku růžovým údolím. I tak to bylo docela náročné. Z kopce do kopce, prach, vysekané schody do kamene. Všude je tu spousta skal a skaliček nejrůznějších tvarů a barev.

Na zpáteční cestě jsme jeli na nákup do městečka Ürgrüp. Tam jsou i supermarkety, pekárny a vůbec spousta obchůdků.
Zítra vstáváme ve 4:45 protože v 5:25 pro nás přijedou vyzvednout na let balónem.