26 února 2014

Přípravy Nový Zéland

Na Novém Zélandu strávíme téměř celé dva týdny. Za tuto dobu máme v plánu projet hlavní turistická místa obou ostrovů. Mapy pana Googla bohužel nedokážou (zdarma) zpracovat víc než deset zastávek na jedné mapě. Takže zde je trasa rozdělená podle jednotlivých ostrovů :



Začínáme na Jižním ostrově ve městě Christchurch a konec naší cesty je v Aucklandu na Severním ostrově.

Cestovat tady budeme už obvyklým způsobem = autem z půjčovny. Zdejší ceny půjčoven jsou vyšší než v USA. Jako nejzajímavější mi přišla nabídka od lokální společnosti Ace Rental Cars. Používají starší auta, ale podle informací z internetových diskuzí jsou dobře udržovaná. Firma byla natolik úspěšná, že ji v roce 2011 koupila společnost Hertz.
Na Novém Zélandu se jezdí vlevo, takže jsem měl jako obvykle požadavek na automatickou převodovku. Vybral jsem vůz kategorie "Tourist". Rada pro nižší cenu. Nechat si poslat nabídku do e-mailu (Click here to recieve an emailed quote). Přijde první nabídka na slevu. Tuším 5%, při objednání během 30 minut. Nereagovat a počkat do druhého dne. Pak přijde nabídka na vyšší slevu - v mém případě 15%. Já jsem si pro jistotu objednal i plné pojištění s nulovou spoluúčastí.

Druhým naším dopravním prostředkem na NZ je trajekt mezi ostrovy. Existují dvě společnosti, které přepravu zajišťují. Trochu levnější Bluebridge a větší Interislander. Vzhledem k možnosti slevy 20% na naší dávno propadlou ABA kartu (Show Your Card & Save) jsem zvolil společnost Interislander.

Veškeré ubytování na Novém Zélandu je, stejně jako v Japonsku, přes booking.com.
Co mě trochu udivilo, tak je dostupnost internetu. Na mnoha ubytovacích místech není zdarma, ale pouze za příplatek. Pokusíme se tedy pořídit místní datovou SIM kartu.

Zajímavé bude, že díky změnám letního a zimního času se postupně dostaneme z časového rozdílu 12 hodin až na pouhých 10 hodin proti domovu. V den našeho příletu 30.března ve 14:00 novozélandského času se mění v ČR čas na letní. O týden později (6.dubna) se místní čas mění z letního na zimní.

Mezi hlavní vrcholy by měly patřit plavba lodí v Milford Sound, trek Tongariro Crossing a možná cestou uvidíme i nějaké hobity.

09 února 2014

Přípravy Japonsko

Trasa



Náš základní plán :
3 noci Kyoto spojené s návštěvou města Nara
5 nocí Tokyo s výletem k Mt.Fuji a do města Nikko
Jsou to ty "nej" turistické lokality pro základní seznámení s Japonskem a srovnatelně dlouhý pobyt.

Japonsko pro nás bude zvláštní použitím výhradně veřejné dopravy. Auto si tentokrát vůbec půjčovat nebudeme. Je drahé, ve městech pomalé a parkování problematické. Pokud si k tomu připočteme naprostou neznalost jazyka a písma, tak vlaky byly jasnou volbou. Japonské dráhy (JR) totiž nabízejí speciální 7, 14 nebo 21-denní pasy výhradně pro zahraniční turisty. Domácí si mohou o takto levné přepravě jenom nechat zdát. Prodejců JR pasů je na internetu hodně. Nejvýhodnější ceny jsem našel zde.
Bláhově jsem si myslel, že někdy večer sedneme do shinkansenu a ráno budeme na druhém konci Japonska. Takhle to bohužel nefunguje. Shinkanseny přes noc totiž nejezdí. Před půlnocí zastaví a rozjedou se ráno kolem 6.hodiny.
Pro lokální přepravu využijeme obdobu naší slavné pražské Opencard. Je to předplacená karta, která se dá v případě potřeby dobíjet. Jmenuje se Suica a má být funkční ve všech městech, která navštívíme.

Do Japonska přijedeme v období kdy (snad) už budou kvést sakury. Alespoň loni tomu tak bylo. Pro Japonce je toto období jedno z vrcholů roku. Tady je speciální kalendář pro historii a předpověď kvetení sakur v jednotlivých regionech Japonska. Vyšší pravděpodobnost by byla o týden později. Ale to už bychom nemohli letět z Japonska do Christchurch přímým spojem. Ten létá jen v sezóně = do konce března.

Najít v Japonsku cenově přijatelně ubytování není úplně lehké. Rozumnou variantou by měly být business hotely. Naše japonské ubytování jsem objednával přes booking.com už začátkem podzimu 2013. Abychom minimalizovali množství přesunů, budeme mít jen dvě základny = Kyoto a Tokyo. Základním požadavkem na ubytování byla blízkost nádraží pro Shinkanseny. V Kyotu jsem vybral Hotel Ibis Styles Kyoto Station a v Tokyu Toyoko Inn Tokyo Shinagawa-eki Takanawa-guchi. Oba hotely jsou od nádraží doslova co by kamenem dohodil.


Užitečné odkazy

stránky plné informací o cestování po Japonsku
Tripadvisor forum o Japonsku
jízdní řády vlaků v Japonsku


Podpora naší orientace a jazykového vybavení

osvědčený program pro offline mapy
výborný obrázkový a mluvící slovník anglický-japonský-korejský-čínský