12 března 2014

Přípravy Havaj

Na Havaji navštívíme "pouze" tři ostrovy - Oahu, Big Island a Maui. Je to asi maximum co se dá za náš pobyt zvládnout.



Při plánování jsem měl jasno o Oahu a Big Islandu. Na Oahu leží Honolulu, kam přilétáme i odkud odlétáme. Big Island je největší a jen na něm jsou živé vulkány.
Ten třetí ostrov jsem vybíral s ohledem na možnosti přepravy a náš způsob cestování = "americký turista v autě". Váhal jsem mezi ostrovy Maui a Kauai. Na Kauai je hodně divoké přírody a málo silnic. K většině zajímavostí je potřeba jít pěšky nebo použít vrtulník. Stejně tak neexistuje přímý let mezi Big Islandem a a Kauai. Vždy se musí přestupovat v Honolulu. Takže jsem zvolil turističtější Maui. Ovšem i tam to přímo létá jen dvakrát za den.
Ještě k dopravě mezi ostrovy. Na úplném začátku jsem si říkal, že si půjčíme auto a přes noc nás trajekt převeze z jednoho ostrova na druhý. Takhle to bohužel nefunguje. Žádné trajekty mezi ostrovy už několik let nefungují. Údajně kvůli ochraně mořských živočichů. Přeprava je tedy možná výhradně letadlem.
Pro nás to tedy znamená tři lety mezi ostrovy a celkem čtyřikrát si v půjčovně vyzvedneme auto.
Mezi ostrovy létají tři hlavní společnosti go!, Mokulele a Hawaiian Airlines. První dvě jsou menší a trochu levnější. Ale hlavně mají často zpoždění, takže moje volba padla na Hawaiian Airlines. Rezervaci letů jsem dělal už v září a říjnu 2013 ještě za minimální ceny. V současnosti jsou ceny zhruba dvojnásobné.

Sunday, Apr 13, 2014
FROM: Oahu - Honolulu, HI (HNL) TO: Hawaii Island - Hilo, HI (ITO)
DEPART: 5:31pm ARRIVE: 6:22pm
FLIGHT: HA 380 DURATION: 51 minutes
AIRCRAFT: BOEING 717 JET
Cena 85,1$ za kus


Friday, Apr 18, 2014
FROM: Hawaii Island - Hilo, HI (ITO) TO: Maui - Kahului, HI (OGG)
DEPART: 8:09am ARRIVE: 8:47am
FLIGHT: HA 111 DURATION: 38 minutes
AIRCRAFT: BOEING 717 JET
Cena 89,1$ za kus


Sunday, Apr 20, 2014
FROM: Maui - Kahului, HI (OGG) TO: Oahu - Honolulu, HI (HNL)
DEPART: 5:51pm ARRIVE: 6:25pm
FLIGHT: HA 543 DURATION: 34 minutes
AIRCRAFT: BOEING 717 JET
Cena 78,1$ za kus

Zajímavé je, že havajské airolinie vůbec nepočítají s Českou republikou. Při platbě vyžadují zadat zemi původu cestovatele a ČR tam nebyla. Vybral jsem tedy Rakousko. Snad to nebude problém.

Co se týče ubytování, tak Havaj je z hlediska ubytování hodně drahá. Klasické americké motely tady neexistují. Sehnat slušné ubytování pod 100$ za noc je téměř nemožné. Jedině v Hilo na Big Islandu jsem našel skvěle hodnocené ubytování v B&B na booking.com = Holmes Sweet Home Bed and Breakfast
Pro Oahu a Maui jsem poprvé použil airbnb. Je to systém pro ubytování v soukromí, vetšinou je to bez snídaně.
Na Oahu je komplikace i s parkováním u hotelů Honolulu. Je opravdu výjimkou, když je parkování u ubytování v ceně.

Předem jsem koupil vstupenky na Pearl Harbor (Oahu). Rezervace vstupenek je možná až 6 měsíců před návštěvou. Teď (měsíc předem) už jsou vstupenky vyprodané.
Na Big Islandu se pokusíme vyjet na nejvyšší horu (sopku) Mauna Kea a navštívit okolí aktivních vulkánů.
Mezi další vrcholy naší havajské etapy by měla patřit cesta Road to Hana (Maui). Na asi 80 kilometrech je 60 mostů (většinou jen na šířku jednoho vozu) a víc než 600 zatáček. K tomu vodopády a další přírodní úkazy. Na Maui je i kráter Haleakala. Tam se zpravidla jezdí na východ slunce.
S jednou věcí si nevím rady. Na Havaji budeme v době Velikonoc a pomlázku tady asi neseženu :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat