26 června 2010

Den 10. (26.6.2010) - Great Sand Dunes, Colorado Springs

Plán :


Zvětšit mapu

Great Sand Dunes
možná se zajedeme podívat na Royal Gorge Bridge - nejvyšší visutý most na světě (321m)
Skyline Drives - krátká horská jednosměrka u Canon City
America the Beautiful Park - socha Continuum
Garden of the gods (západ slunce)

Ujetá vzdálenost : 265 mil
Doba jízdy : 5,75 hod
Ubytování : Super 8 Motel Colorado Springs, 3270 North Chestnut Street, Manitou Springs 65,68$


----------------------------------------------------------------
Realita :
Díky cenkovní teplotě se nám spalo dobře. Ani jsme nazapnuli klimatizaci. Snídaně označená jako "deluxe breakfast" byla skutečně lepší než obvyklá motelová. Byly i vafle, jogurt, kompot a třeba i burákové máslo.
První zastávkou byl park Great Sand Dunes. To je naprostá bomba. Je to místo pod zelenými horami plné jemného písku. Bylo to vidět na desítky mil předem. Jak poznamenala manželka v prvním okamžiku, vypadlo to nejdřív jako pár navezených hromad.



Ve skutečnosti má písek rozlohu 30 čtverečních mil a výška nejvyšších dun je 250 metrů nad terén. Písek se tam dostává řekou z hor hlavně v době tání. Vysoké hory zadržují písek, který se vzdušným prouděním nedostane dál. A následně vítr vytváří duny jako na Sahaře.
Kdybychom měli víc času, tak jsme šli nahoru na tu nejvyšší dunu. Podle mého odhadu by to chtělo nejméně 3 hodiny času navíc. A to jsme buhužel neměli. Naše 2 hodiny nám stačily jen na přebrodění řeky, která v totmo období je jen mělkým potokem. Došli jsme jak po písečné pláži na ty nejbližší duny.



Po odjezd z parku nás čekala projížďka po Skyline Drive u města Canon City. Royal Gorge Bridge jsme vynechali. Chtěli jsme víc času na odpočinek před zítřejším nejdelším přesunem.
Ta jednosměrka Skyline Drive je taky skvělým zážitkem. Tedy hlavně pro milovníky adrenalinu a horské dráhy. Vede odhadem i 200 metrů nad okolním terénem. Přičemž z obou stran má místy jen metr navíc (možná i míň) a pak je prudký sráz. Jak jsem už psal dříve, moje manželka je odpůrkyní adreanlinových zážitků. Nabídku, že se vrátíme a projede si to ještě jednou sama s díky odmítla. Cestou nebyla schopná udělat ani jednu fotku, ani natočit kousek jízdy kamerou :-(. Stále mi opakovala, že povolená rychlost je 15 mil a že já jedu 20. To,že i já jsem se chvílemi bál a chtěl jsem to mít co nejdřív za sebou, jsem jí neřekl. Stejně tak, že na jediném místě kde jsem nahoře zastavil, jsem viděl pomníček.
Tady už to bylo dobrý



Následovala zajížďka přímo na Canon City na nějaké jídlo. Zkusili jsme místní hamburgrárnu. Docela to šlo a nebylo to na místní poměry drahé (5 burgrů se spropitným za 15$)
Už nás čekala jen cesta do Colorado Springs. Nejprve America the Beautiful Park. To byl naprostý omyl. Vodní park kde byla dominantní velká vodní kruhová socha, byl úplně bez vody. Stačily nám 3 minuty a odjeli jsme do Garden of Gods parku. To je místo kde se příroda vyřádila. Všude kolem jsou jen krásně zelené vrcholky a najednou do toho skály. Bohužel bylo evidentní, že při západu Slunce nebudou dobře nasvícené. Tak jsme vzali zavděk i fotkami téměř v protisvětle.
Dnešní motel je přímo u dálnice a docel sem doléhá hluk od aut. Sand se vyspíme.

Žádné komentáře:

Okomentovat