23 června 2010

Den 7. (23.6.2010) Grand Canyon

Plán :

Ranní sestup a večerní výstup zpět po trase Bright Angel Trail
Možná sestup až k řece, když nám to půjde dobře :-). Nejméně se chceme dostat do Indian Garden a k výhledu na řeku Colorado z Plateau Point.
Převýšení přes 900 metrů a délka trasy 9km.

Ujetá vzdálenost : 0 mil
Doba jízdy : 0 hod
Ubytování :

----------------------------------------------------------------
Realita :
Vstali jsme v 4:00 a ve 4:50 odjeli směr Grand Canyon. Byla zima - podle internetu asi 4 stupně nad nulou.
U vstupu do parku bylo na jediném zeleně svítícím okénku napsáno "enjoy your visit" a okénko bylo zavřené. Ráno se tedy možná dá dostat dovnitř bez placení. My máme kartu na všechny národní parky, tak se nás ta možná úspora netýkala.
Zaparkovali jsme poblíž místa sestupu. Včera jsme se dohodli, že cestu k řece vzdáme kvůli teplotě i té reálné velikosti kaňonu. Půjdeme maximálně na vyhlídku Plateau Point. Délka trasy podle plánů byla 12,2 míle tedy kolem 20km. Převýšení 930 metrů. Horní hrana kaňonu je v nadmořské výšce 2093 metrů nad mořem.
Těsně po vstupu pod hranu kaňonu začla teplota růst. Vyrazli jsme poměrně svižně a za 2:45 jsme s několika fotozastávkami dorazili do oázy Indian Garden. Tam jsou stromy, voda, záchody i rančeři z parku. Bylo nám dobře, tak jsme dlouho neodpočívali a namířili jsme si to na Plateau Point. To je trasa 2,5km téměř po rovině k vyhlídce na řeku Colorado.

Tady je zatím poslední z našich živých obrazů - "Celá rodina Dr.Holuba pozoruje řeku Colorado". Podařilo se mi přemluvit manželku k účasti i veřejnému publikování. Do teď vystupovala pouze jako paní Colombová. Nikdo ji neviděl. Tak tady je alespoň kousek. Všimněte si, že celá rodina je vybavena kvalítní pokrývkou hlavy pocházející ještě z loňské návštěvy Saint Augustin na Floridě. Řeka je asi 400 metrů pod námi.

Na dalším snímku ukazuje syn na místo odkud jsme ráno vyrazili a kam bychom se rádi ve zdraví zase vrátili.

Do Indian Garden jsme se vrátili v 10:00. Právě tam dorazily muly. Ty nosí líné turisty dolů a nazpět na svých hřbetech. Bylo mi jich líto, jak jejich "parkoviště" bylo na plném slunci bez možnosti odpočinku ve stínu.

Do této chvíle jsme ušli zhruba 14 km za 4,5 hodiny. V 10:30 jsme se odhodlali zahájit výstup. To už byla jiná káva. Teplota dosahovala pěkných 35 - 38 stupňů Celsia ve stínu. Prašná kamenitá cesta taky nepřidala na pohodě. Zkrátímm to. Nahoru jsme se vyšplhali v 16:05 úplně hotoví a neuvěřitelně špinaví od všudypřítomného prachu.
Cestou jsme viděli mraky ještěrek a hlavně veverek. Ty byly tak drzé, že lezli lidem do batohů. Veverky jsem taky fotil, ale podařilo se mi zachytit chipmunka. To je pruhovaná pidiveverka. Ta moje mohla mít na délku bez ocásku tak 5 centimetrů

Při návratu jsem ještě vyfotil cestičku až na Plateau Point. To je ta světlá čára mírně vlevo od středu fotografie.

Na cestě do motelu jsme se ještě zastavili na jídlo a zmrzlinu v McDonaldu. Dali jsme si nějaké hamburgry a zmrzlinu. Po tom fyzickém výkonu jsme si dokonce i pochutnali.

Teď je 19:55 a rodina už spí, já to zapíchnu za chvíli. Už se potřebuji konečně po týdnu vyspat. Zatím jsem spal nejdéle asi 6 hodin. Takže dobrou noc a dobré ráno Praho.