25 dubna 2023

Casablanca

Ráno při východu proběhlo poslední manželčino ptačí focení.






Po snídani nás čekala cesta do Casablanky na tu největší turistickou atrakci - největší africkou mešitu s druhým nejvyšším minaretem na světě.. Ta je jen jedna z mála kam v Maroku mohou nemuslimové. Zhruba 200 kilometrová vzdálenost po dálnici nám zabrala asi 2,5 hodiny. Dálnice naprosto v pohodě. Ale potom Casablanca je už trochu řidičský oříšek. Docela dost aut, motorek i chodců. Má to nějaká, asi nepsaná, pravidla, kterým jsem se snažil všemožně přizpůsobit. Zastavuje se kdykoliv a kdekoliv. Když je pravý pruh plný, využije se další v pořadí. Hlavně jsem se modlil, abych neusel odbočovat do leva. To by bylo psychicky náročné. Povedlo se nám přežít bez úhony.

V mešitě několikrát denně probíhají prohlídky v pěti jazycích (angličtina, francouzština, španělština, němčina a italština). My jsme si logicky vybrali angličtinu a průvodkyně dokonce některé věci říkala hebrejsky pro židovské návštěvníky. To je v muslimské zemi potřeba ocenit.

Bezva byl už pokladní - to je jeho pracoviště. Dal jsme mu 300, on mi z té hromady před sebou vrátil 60. Pak se s někým dal do řeči a chtěl po mně znovu peníze. Ale v pohodě jsme si to vyříkali. Zajímalo by mě jak ten frajer bude počítat tržbu.





Tady jsem udělal manželce na památku hezkou fotku - je v tom růžovém kolečku :-)






Mešita je uvnitř ohromná - pro as 25000 lidí současně. A dokonce se dá při zvláštních příležitostech elektricky otevřit střecha jako ve Wimbledonu.

Téměř všechen materiál (kámen, dřevo) je z Maroka. Výjimkou jsou benátské lustry z Itálie. Druhou věcí jsou vrata. Aby vydžely blízkost moře, tka jsou z ruského titanu.




Po hlavním sále nás ještě provedli mužskou umývárnou.



Pak už jen zbývalo doplnit nádrž, ubytovat se v hotelu poblíž letiště a dojet vrátit auto do půjčovny. Hotel je vlastně jedna budova, která má v sobě hotely dva. Tříhvězdičkový (650 dirhamů za noc) a čtyřhvězdičkový(asi 1100 dirhamů). Nám stačí tříhvězdička, ale stejně nás dali do toho lepšího bratříčka. To už jsem četl v několika recenzích na bookingu. Voňavo, čisto a klidno.

Zítra ráno se vracíme do Evropy - do Bergama. Odtud jedeme naším autem na dvě (možná i tři) noci do Milána.

Žádné komentáře:

Okomentovat