06 dubna 2023

Maroko (s mezistanicí v Itálii)

Naše jarní cesta povede do Maroka. Na severu Afriky jsme ještě nebyli. Potkáme se s islámskou kulturou v jiném provedení než v Turecku nebo Malajsii. Navíc v době, kdy bude Ramadán, včetně oslav na jeho konci. Budou to dva týdny na místě spojené do okružní jízdy přes nejznámější města. Nebude chybět Fes s nejstarší medinou ani Marrákeš se slavným tržištěm. Pokud bude držet zdraví, měli bychom zajet i do pohoří Velkého Atlasu. Mezistanicí bude i turistický tahák posledních let - "modré město" Chefchaouen. 

Už při průzkumu, jak to v Maroku chodí, jsem narazil na podstatné věci. Například existuje jen několik málo mešit (dvě ?) v celém Maroku, kam může nemuslim. Jedna z nich je v Casablance, kam se možná na konci podíváme. 
Další podstatnou věcí je placení. Kromě lepších hotelů a restaurací je nezbytné všude platit v hotovosti. Bankomaty vydávají údajně maximálně 2000 MAD (zhruba 4000Kč) na jeden výběr. A je jen jedna banka, která si za výběr z bankomatu neúčtuje poplatek. 
 Zajímostí je i čas, ve kterém se budeme pohybovat. Přiletíme do časového posunu -2 hodiny proti Praze. Ale na konci Ramadánu se čas posune o hodinu blíže k nám. Prostě když je Ramadán, tak se na měsíc změní čas. Asi aby dřív přišel večer a celodenní hladovění bylo u konce. U nás někteří jedinci mají stále problém s posunem jednou za půl roku. Tady to mají dvakrát během měsíce tam a zase zpátky. A zvládnou to. Na druhou stranu určitě uvidíme spoustu exotiky a dosud neviděného. 

 Do Maroka poletíme z Itálie - z města Bergamo, kde je letiště označené Milano - Bergamo (BGY). Létají odtud přímé spoje do marockého města Casablanca. Přece jen cesta z domova je dlouhá, tak si dáme dvě noci v Itálii na aklimatizaci. Podobně, po návratu z Maroka, se na pár nocí přesuneme do blízkého Milána. 

Pro přelet použijeme marockou nízkonákladovou společnost Air Arabia Maroc. V listopadu jsem koupil letenky za 245EUR na osobu (aktuální cena 339 EUR).
V poslední době se snažím koupit první řadu sedadel, kde je nejvíc místa. I teď tedy sedíme úplně vpředu. 

Auto jsem rezervoval opět přes agregátor billiger-mietwagen u společnosti Europcar. Jak mám ve zvyku, tak hned po nákupu letenek. Průběžně jsem kontroloval nabídky a postupně zlepšoval auto. Jednoho krásného dne se mi povedl upgrade ze "středního auta" na auto kategorie Škoda Superb s naftovým motorem a automatickou převodovkou. Do té doby auto v ceně nejméně 900EUR na 13 dnů bylo pouhý týden k dostání za "směšných" 506EUR. K tomu jsem si u billiger-mietwagen dokoupil připojištění spoluúčasti včetně penumatik, skel a podvozku za 17,90EUR. 
Dokonce jsem tu mojí rezervaci našel přímo u Europcar
Náš základní okruh :

Ubytování je primárně přes booking a pár míst jsem rezervoval přímo (Rabat, Fes, Milano). Udivilo mě množství vysokých hodnocení (kolem 9,5 z 10) zejména u riadů. Je to typické místní ubytování. Většinou se jedná patrové  rodinné domy, kde je několik pokojů (zpravidla 4) pro hosty. Tak jsem zvědavý, jaká bude naše zkušenost

Žádné komentáře:

Okomentovat