24 dubna 2024

Den 11- - Jak jsem byl dva metry od papeže

Na papeže jsem vyrazil sám. Přece jen by asi ta kombinace brzkého vstávání a dlouhého sezení neudělala manželce dobře. Po dvaceti minutách jsem se kolem 6:50 zařadil na konec fronty. Trochu pršelo.
V 7:30 začali pouštět k bezpečnostní prohlídce. Přes ní se nedá projít s lahví (i plastovou), musí se nechat u kontroly na zemi. Po konci se pro ni dá zastavit. Tu svojí jsem tam opravdu i našel. Všichni spěchali do předních sektorů. Měl jsem vyhlídnuté jiné místo. V tom následujícím sektoru a úplně v rohu - téměř ideálně proti papežskému křeslu. A vyšlo mi to. Mimochodem vstupenku nikdo vidět nechtěl.
Manželka mi půjčila foťák i s ptačím objektivem
Postupně se hlediště plnilo. Tady je vidět jak mají Švýcarská garda i policisté slušivé pláštěnky
Kolem 8:45 už bylo vidět, že se něco začíná dít. Papež v jeho papamobilu začal postupně projíždět uličky.
Měl jsem strategicky výhodnou polohu, že kolem mě projel hned dvakrát. Při prvním průjezdu dokonce "dostal" dítě z hlediště.
Vpředu v jedná části seděly novomaželské páry
Po konci mše přicházeli k papežovi církevní hodnostáři
Papež František má už svůj věk (87 let) a tak se usadil na vozíček. Pak zamířil požehnat poutníkům a manželským párům
V tu chvíli se už ztratil z dohledu a dal se sledovat na vlekoplošných obrazovkách.
Odpoledne jsme si udělali jen krátký výlet do parků kolem náměstí Piazza del Popolo. Jsou tam nějaké atrakce, dají se půjčit čtyřkolová vozítka na nožní pohon apod. A je odtud hezký výhled i na Vatikán.
Dneškem jsme ukončili římskou výpravu a zítra pokračujeme směr Toskánsko.

Žádné komentáře:

Okomentovat