22 dubna 2024

Den 9. - Řím - pryč od největších davů a zase zpět

Dnes si manželka potřebovala odpočinout a tak jsem se na cestu po Římě vydal sám. V Římě se parkuje opravdu hodně efektivně. dvě auta na silnici, do mezery se vloží motorka a další stojí na chodníku.
Nejdříve jsem se šel podívat kam zítra jdeme do vatikánských muzeí a jak to u vstupu vypadá.
Jsem rád, že jsem koupil vstupenky s předstihem. Fronta na vstupenky pro dnešní den byla nekonečná.
A to ještě nekončilo, protože pokračovala dalších snad 200 metrů za roh. Podle mého tam muselo stát snad tisíc lidí.
Došel jsem se podívat i do Vatikánu. Opět nekonečná fronta na bezpečností prohlídku před vstupem se vinula jako had.
Andělský hrad
Neměl jsem dnes další zásadní cíl, kromě baziliky Panny Marie v Trastevere. tak jsem se podíval do mapy a cestou našel vyvýšené místo s možnou vyhlídkou Belvedere del Gianicolo. Je odtud výhled od Vatikánu ž ke Colosseu
Zjistil jsem, že v Římě mají maják
Kousek nad ním je socha paní Garibaldiové.
Na vrcholu je její manžel vojevůdce Garibaldi. A kousek pod jeho pomníkem se v pravé poledne střílí z děla. Bylo zrovnaa 11:40, tak to byl ideální čas počkat.
Pak jsem slezl z kopce a dorazil k Bazilice. Ta má opravdu nádhernou výzdobu.
Trochu zvláštní suvenýr
Most Ponte Sisto z 15.století má protipovodňový ochranný otvor
Člověk jde po ulici a každou chvíli narazí na nějaké "staré rozsypané kamení". Tady je něco s umyvadýlky (žlaby pro zvířata) a vedle krásně kvetoucí vlčí máky.
To už jsme byl kousek od turistické blbůstky Bocca della Verità. Říká se, že když lhář strčí do otvoru ruku, tak o ni přijde.
Měl jsem štěstí na Čechy
Poslední zastávkou bylo rozlehlé starověké závodiště Circus Maximus
Na večer jsme měli vstupenky na fotbal AS Roma - Bologna. S ohledem na manželčin odpočinkový den a taky nutnost jít na stadion a zpět pěšky (2x 4km), jsem tam byl sám. Tam totiž žádná rozumná hromadná doprava nejede. I pan domácí mi radil, že pěšky to je nejspolehlivější. Postupně jsem se zapojoval do stále rostoucího davu. Policie odkláněla dopravu.
Zrovna přijíždělo domácí mužstvo (AS Roma)
Celý den nemělo pršet, takže jsem zmokl :-(.
Musím říci, že ta atmosféra byla fantastická (63850 diváků). Když hlediště zpívalo chorál, tak se mi ježily chlupy na těle.
Tady ten frajer si klidně zapálil cigaretu.
Zápas se pro domácí nevyvíjel dobře v poločase prohrávali 0:2. Ve druhém poločase snížili na 1:2 a to byla zrovna krásně barevná obloha.
Ale nakonec dostali ještě jeden gól a Bologna přesvědčivě vyhrála 3:1. Vidět fotbal v Itálii a tolik gólů k tomu, to bylo štěstí.

Žádné komentáře:

Okomentovat