30 dubna 2024

Den 17. - Cinque Terre

Dnešek byl výjimečný, protože jsme cestovali hlavně lodí a vlakem. Ráno jen pár kilometrů autem do přístavu a odpoledne zpět. Cílem byla hodně turisticky populární oblast Cinque Terre. Je to pár (cinque = pět) vesniček na pobřeží a ve strmých kopcích. Baráčky jsou barevné a nalepené na sebe jako vlaštovčí hnízda.
Existuje několik možností jak je projet. Auto je asi ten nejkomplikovanější způsob. Parkování je totiž hodně omezené a pokud parkoviště existuje, tak je někde v kopci a do vesničky daleko. Preferované varianty jsou tedy loď a vlak. Je potřeba říci, že tady umějí, a evidentně chtějí, prodat úplně všechno. Během roku a jednotlivých dní mají třeba tři různé sazby na vlakové lístky. Dnes bylo úterý a přesto jsme jeli v tom nejvyšším tarifu. Využívají se úplně běžné vlaky (mimochdem hezké) projíždějící touto lokalitou. Jen si turista není schopen koupit jízdenku za 3,40 EUR, ale dnes stála 10 EUR. To je cena za jedinou jízdu mezi těmi vesničkami.
Existuje hop on / hop off verze pro vlak, která se jmenuje Cinque Terre Card . Ta by dnes stála 32,50 EUR za jednoho. Má tam tedy kromě vlaku i něco navíc, ale pořád to je docela drahá záležitost. Varianta hop on / hop off loď s jednosměrnou jízdenkou byla za 30 EUR na osobu.
Já jsem zvolil loď jedním směrem a zpátky vlak z Monterosso přímo do La Spezia.
Vtipné je, že po nás za celou dobu nikdo nechtěl ty lodní lístky vidět. Podobně to bylo ve vlaku.
Bylo krásně a v přístavu stály dvě ohromná turistická lodní monstra. Takže spolucestujících bylo stále dostatek.
Jeli jsme lodí v 9:15.
Vzadu je vyhlídková a fotografická cestička ve vesničce Manarola (zdarma)
Tady je příklad jak se snaží prodat co jde. V jednom z městeček (Vernazza) jsem měl vyznačenou fotovyhlídku. Na manželku to převýšení bylo moc velké, ale já jsem to chtěl vidět. Většinu cesty (asi 400 metrů) jsem ušel a chybělo mi odhadem posledních 200 metrů. Najednou z levé strany hlas : "kde mám lístek ?". Lodní lístek je málo a tady začíná turistická trasa. Jestli chci jít dál, tak mám zaplatit 7,5 EUR. Cena nebyla problém, problém byl ten přístup. Takže jsem nezaplatil, neviděl a přesto žiju.
Většina vlakové trati je skrytá v tunelech.
Opět pár manželčiných fotek většinou ptačím objektivem
Malý mořský vílák

Žádné komentáře:

Okomentovat