17 dubna 2024

Den 4. - Ferrara a přejezd k deltě řeky Pád

Dnešek byl po předchozích dnech poklidný už od rána. Jedinou mezistanicí bylo město Ferrara. Zaparkovali jsme na velkm centrálním parkovišti a přešli jsme do blízkého centra. Měl jsem tam jen tři vyznačen položky - katedrálu, hrad a pak jednu fotozastávku. Na náměstí jsou typické historické stavby.
Katedrála naproti je bohužel v rekonstrukci (nebo v rozpadu). Většina průčelí byla zahalená plachtami a vevnitř to nebylo jiné. I přesto je výzdoba tradičně impozantní.
O kousek dál je hrad. Ten je zajímavý tím, že je v centru, na rovině a je kolem něj vodní příkop.
Ta socha mě upoutala, tak jsem si dohledal kdo to byl. Girolamo Savonarola byl evidentně schopný a chytrý člověk. Naneštěstí v kombinaci s církevním fanatikem. V 15.století udělal na několik let z Florencie katolické peklo. Takovou obdobu Islámského státu.
Hned vedle je městské divadlo a v něm je fotogenický elipsovitý dvorek - Rotonda Foschini.
Po poledni jsme se zastavili v LIDLu pro doplnění zásob. Napadlo mě přepnout si jejich aplikaci na Itálii. Hned potom jsem uviděl místní nabídky a i při platbě se ty slevy započítaly. Zbýval přesun do ubytování. Poprvé to budou dvě noci na jednom místě. Jedná se o hotýlek v deltě řeky Pád. Hlavním důvodem je manželčino focení ptáků. JE tu spousta kanálů a jezírek.
Několik manželčiných úlovků

Žádné komentáře:

Okomentovat