06 dubna 2024

To nám ještě chybělo

Tentokrát to začalo úvodním plánem na 4-5 dní v Římě letecky a podívat se do Vatikánu. Manželka prohlásila proč to nevzít autem a nespojit to s něčím dalším. Zpátky se mi nechtělo znovu přes Rakousko. O to víc mě lákalo Švýcarsko, kudy jsme jen jednou pár kilometrů projížděli cestou na lyžování v Itálii. To znamenalo přidat i Francii. 

Při pohledu do mapy mě napadlo doplnit si i všechny malé evropské státečky, kde jsme ještě nebyli. Takže to postupně budou ještě San Marino, Monako a Lichtenštejnsko. Tak se nám z toho stala cesta na skoro 5 týdnů a 5000 kilometrů. 

Hrubá trasa je Praha - Lednice - Graz - Padova - Řím - Florencie - Pisa - Janov - Marseille - Ženeva - Luzern - Praha V podstatě objedeme dokola celé Alpy.
Ubytování je kombinace booking.com, hotels.com, agoda.com a přímé rezervace na hotelových stránkách. Ta poslední varianta platí ve Švýcarsku na 100%. 
Na cestě bylo potřeba některé aktivity objednat předem. Ať už to je vstup do vatikánských muzei, dvou galerií ve Florencii i Colossea v Římě. Nebude chybět ani několik speciálních zastávek na manželčino fotografování - Toskánsko a ptačí rezervace. 

Novinkou pro mě je i využití služby Wise pro platby. Bohužel Hellobank v ČR definitivně skončila a tím skončila i nejlepší kreditní karta s bezkonkurenčními kurzy. Existuje podobná služba Revolut nebo Curve, ale u nich jsou poměrně nízké měsíční limity pro dobré kurzy, pak následují kurzové příplatky. 

Měl bych tenrokrát zažít i dvě (na svůj věk) zvláštní životní premiéry. 
Jak už jsem mnohokrát psal, tak jsem naprostý bezvěrec. A kde jinde jít na první mši v životě než ve Vatikánu a rovnou s papežem. Proč chodit ke kováříčkovi :-). 
Nikdy jsem nebyl ani na fotbalovém zápase. Řím mi přišel jako dobrá adresa i v této věci. Máme tedy vstupenky na fotbal na zápas AS Roma - Bologna.

Žádné komentáře:

Okomentovat