15 června 2009

Den 16. - Do Chicaga po Route 66


Zvětšit mapu

Plán :
Zastavit se cestou na slavné Route 66 v typické restauraci
Večeře v české restauraci Czech Plaza
Ubytování v hotelu Sax
cena 138,9$ / noc

Večerní prohlídka centra Chicaga


Realita :
Cesta po dálnici číslo 55 ubíhala rychle. První zastávkou byla restaurace Polk-A-Dot Drive In. Venkovní i vnitřní výzdoba připomíná 50. a 60. léta. Je to příjemné prostředí. Pánské záchody jsou vyzdobeny Marilyn Monroe, dámy mají kolem sebe Elvise.



Občerstvení (hamburgry, kuřecí medailonky a jogurtové koktejly) je relativně levné a chutné. Udělali jsme fotky a po pár mílích na Route 66 jsme najeli zpět na dálnici. Ráno jsme se dohodli na dalším shoppingu. Tentokrát to byl Chicago Premium Outlets v městě Aurora. Shodou okolností jsme na místě našli stejnou firmu na prodej hodinek jako v Orlandu. Měl jsem problém, že moje nové Timexy stále pípaly a zapínaly podsvícení. Asi nějaký špatný kontakt uvnitř. Výměna hodinek proběhla naprosto hladce. Stačilo ukázat účtenku a 2000km od místa nákupu bylo za dvě minuty hotovo.
Dnešní den nakupování patřil mně. Získal jsem dvoje boty Skechers v naší zdější standardní ceně 40$ za kus. Ty druhé byly navíc s 50% slevou. Takže každé boty vyšly na 600Kč. K tomu suprová zimní lyžařská bunda Spyder zlevněná z 700$ na 199$. Zbytek rodiny si koupil nějaké drobnosti a po třech hodinách jsme jeli dál.
Opět za jídlem, tentokrát do české restaurace Czech Plaza Restaurant. Trochu jsme si užili kolon na dálnici, ale nabrali jsme jen 15 minut zpoždění. Restaurace je příjemná, bylo tam docela dost lidí. Servírka se nás zeptala jesli budeme mluvit česky nebo anglicky. Velice rádi jsme slyšeli češtinu (poprvé po 14 dnech) a využili toho. Polévky (s játrovými knedlíčky i gulášová) byly výborné. Jako hlavní jídlo si manželka dala čtvrtku kachny s bramborovým knedlíkem, syn rajskou a já segedínský guláš. To co nám příjemná servírka přinesla, překonalo naše očekávání. Bylo to poprvé kdy jsme tady měli problém sníst obsah talíře kvůli množství. Navíc to všechno bylo naprosto vynikající. Na závěr jsme si vzali jablečný štrůdl. Cena za to všechno včetně pití byla necelých 36$. Nechali jsme tam s tipem 45$. Opravdu si to zasloužili. Bezkonkurenčně nejlepší jídlo co jsme zatím v USA měli.
Odjeli jsme směr ubytování do centra Chicaga v hotelu Sax. Ten se nachází ve čtvrti s mrakodrapy. Nejprve jsme si užili pokračování kolon na dálnici a potom jsme vjeli mezi mrakodrapy. Zatím asi nejhorší chvilka Standy z TomToma. Tentokrát v tom byl ale nevinně. Výškové budovy zakryly GPS satelity. Standa se nás snažil zmateně vodit zleva doprava, ale naštěstí jsem se nenechal svést z původní ulice. Za chvíli byl v dálce vidět parkovací dům, který jsem si předtím v googlových mapách vybral jako orientační bod. Hned za ním byl hotel. Udělali jsme kolečko kolem bloku a najeli před vchod. Rodina vyskákala s připravenými zavazadly a já jsem vyrazil hledat parkoviště. Předem vybrané nejbližší otevřené parkoviště nalezené TomTomem i podle map na internetu neexistovalo. Už tam něco stavěli. Naštěstí o ulici dál bylo, jen jsem musel udělat otáčku jednosměrkami. "Příjemná" cena 31$ za den - tedy 62$ za dva dny v Chicagu mi trochu zkazila zbytek dne. Co naděláme, jsme v centru skutečného velkoměsta. Praho nezlob se, ale je to opravdu úplně jiné než doma. Spousty vysokých domů spolu s pravoúhlým systémem ulic, ohromné množství taxíků neustále troubících. Jsem rád, že zítřek tady strávíme bez auta a je to jediné velkoměsto kde budeme přímo v centru s autem.
Čtyřhvězdičkový hotel Sax je naší nejlepší "ubytovnou". Už recepce vypadala úplně jinak než v našich motelech předtím. Bydlíme ve 12.patře (pokoj 1206) s výhledem do jedné z ulic. Je tam neustále živo a je zajímavé sledovat jak se střídavě jendosměrkami valí auta.
Večerní aktivity jsme vzdali a připravujeme se na zítřejší program.

Žádné komentáře:

Okomentovat