15 června 2009

Den 10. - Mexický záliv - pláže

Zvětšit mapu

Plán :
Na dnešek nemáme připravenou žádnou velkou atrakci, zastavíme se někde na pláži. Vyhlídl jsem si městečko Carrabelle. Zkusíme tam najít údajně nejmenší policejní stanici na světě.

Realita :
Ráno jsme dojedli zbytky od večeře a vyrazili na cestu. Ubíhala docela rychle protože místní malé dálnice i okresní silnice jsou ve velice slušném stavu, jsou široké s minimem zatáček. Počet aut je mnohdy na úroveň silnic neuvěřitelně nízký. Často jsme neviděl ižádné auto před námi ani za námi. A viditelnost byla jistě v jednotkách kilometrů. Kolem byly vysoké stromy (hlavně asi borovice) a pod nimi pidipalmy.
Projeli jsme si jedno městěčko mimo hlavní tah do uliček kde bydlí obyčejní lidé. Připomínalo nám to jeden film s Goldie Hawn. Rozpadající se dřevěné domky se spoustou nepořádku kolem. Tohle je trochu jiná Amerika.
Pokračovali jsme přes městečko Perry k našemu prvnímu cíli - nejmenší policejní stanici na světě. Ta je v městečku Carrabella

Jedná se o telefonní budku, kterou kdysi město dalo k dispozici policii. Dnes je z ní turistická atrakce. Je přímo u hlavní silnice. Při cestě na západ na pravé straně.
Potom už jsme jeli na pláž Carrabella Beach. U pláže je velká cedule, že na této pláži a blízkém ostrově se připravovaly některé jednotky na vysazení v Normandii.
Byl tam jemný písek, málo lidí a nádherně teplé moře. Parkoviště přímo u pláže, stolečky se stříškami a jak je v USA pravidlem zdarma záchody. Zde se jim říká restrooms.
Po asi 1,5 hodině slunění a koupání jsme pokračovali na západ. Zastavili jsme se ve městě Panama City v občerstvovně řetězce Applebee's. Je to o několik stupňů lepší než ty známější hamburgrové značky. Ovšem taky asi dvakrát dražší. Je to včetně obsluhy u stolu, takže je potřeba zaplatit i spropitné. Manželka si dala salát s krevetami, syn nějaké tortily a já jsem vyzkoušel 12oz (asi 300g) New York steak se šťouchanými bramborami. Na závěr jsme si všichni dali zmrzlinové poháry. Celé to vyšlo na 51,50$, takže se spropitným jsme platili rovných 60$.
Tím jsme ukončili odpoledne a snažili jsme se jet co nejvíc na západ. Město Panama City má bohužel evidentní problémy s dopravou v odpolední špičce. Zavzpomínali jsme na Washington. Ujeli jsme totiž asi 5 mil za 45 minut. Po výjezdu z města nás čekaly další a další fronty. Ještě jsme stačili minout místo kde se mění čas z východního na středozemní a dostali jsme se tím do časového posunu proti ČR na sedm hodin. Ceduli jsme nestačili vyfotit. Na to, že za ní je o hodinu jinak, nám to upozornění přišlo hodně nedostatečné. Změna času je navíc uvnitř státu Florida. Taky moc nechápu proč to nemohlo opočkat o asi 300 km dál na hranice. I to je Amerika.
Doskákali jsme až do města Destin a hledali ubytování. V tu chvíli jsme pochopili proč je všude plno aut. 4.července je velký americký svátek a lidi si asi udělali delší víkend. V prvním motelu (Days Inn) měli kompletně vyprodáno. Přestože byl čtvrtek, což normálně rozhodně není špička zájmu. Jeli jsme dál a za 110$ s daní jsme se ubytovali v motelu Destin Inn. Už se nám nechtělo jet v kolonách, tak jsme na cenu přistoupili. Jako obvykle stejné vybavení i velikost pokoje. Včera jsme bydleli za polovinu. Tentokrát to je ovšem opět se snídaní.
Odepsali mi z kanadského velvyslanectví, že v současnosti mohou Češi do Kanady bez víz. Odpověď chytré horákyně. Jestli víza zavedou, tak nevím co budeme dělat. Necháme se překvapit.