20 dubna 2014

Den třicátýprvní - Road to Hana

Náš let na ostrov Maui byl v 8:09. Vstávali jsme pro jistotu před šestou. Ovšem na letišti se to ukázalo jako přehnaná rezerva. Hned u vchodu proběhla standardní rentgenová kontrola. A hned za ní byl "obývák"

Tady přes den letí asi jedno letadlo za hodinu a je tu klid. Celé odbavení proběhlo během maximálně deseti minut. Na místě jsme pak čekali víc než hodinu. Tohle letiště se mi zatím líbilo nejvíc ze všech, kde jsme kdy byli. Je malé a útulné.
Letěli jsme kolem vrcholu Mauna Kea. Byly vidět i budovy teleskopů, u kterých jsme stáli.

Na Maui to trvalo chvilku. Cesta včetně pojíždějí po dráze obou letišť byla asi čtyřicetiminutová.
Fronta u půjčovny Dollar byla poměrně dlouhá. Čekali jsme asi třičtvrtě hodiny. Naštěstí až po nás ještě přijeli "turisti" z jedné velké lodi Carnival. Ti lidé byli už na pohled divní. Podobní jako jsou u nás turisti typu "all inclusive na 8 dní". Skoro nic nemohou vidět a zažít. O to jsou hlasitější, pánové víc ověšení foťáky a dámy bižuterií. Ráno si půjčí předražené auto na místě, tedy až je milostivě z lodi vypustí. Odpoledne ho musí vrátit, protože loď už odjíždí. Takže se podívají maximálně kousek za město. Takovou dovolenou tedy opravdu ne.
Už před cestou jsem si tady chtěl udělat radost. Objednal jsem kabriolet. Nikdy jsem v něm nejel a lepší místo pro jeho využití si nedovedu představit. Tohle je náš Mustang, ale jen na necelé tři dny

Hned po vyzkoumání jak stáhnout střechu, jsme vyrazili na jednu ze dvou "povinných" záležitostí na Maui = Road to Hana. Je to klikatá silnice vinoucí se po úbočí vulkánu Haleakala. Silnice má na asi 80 kilometrech přes 600 zatáček a kolem 60 mostů. Většina z nich má šířku jen na jedno auto.

Po cestě jsou různé vyhlídky a zajímavosti.
Nás zaujal hned na začátku pán s velkými papoušky (živými). Dělal z turistů a papoušků živé obrazy. Nemám moc rád cirkusy, ale tyhle papoušky to snad i bavilo.

Zastavili jsme se i v arboretu, kde rostou krásné eukalypty

a v Kahanu garden. Tam je kromě stromů i historická havajská (polynéská) svatyně z lávových kamenů. Něco jako nízká pyramida.

Za městem Hana jsme se chtěli podívat na červenou pláž. Bohužel tam probíhá rekonstrukce silnice a parkování v rozumné vzdálenosti nebylo možné. Ale i kousek od ní bylo vidět jak asi vypadá. Písek tvoří láva červeného zabarvení

Snad nikde jinde není vidět tolik kabrioletů na jedné silnici. Mustangů se tady prohání spousta.

Zítra nás čeká brzké vstávání - jedeme se podívat na východ slunce.