07 dubna 2014

Den devatenáctý – počasí nám nepřeje

Na dnešní den jsme měli problém najít nějakou zajímavost. Čekalo nás asi 320 kilometrů cesty z Wellingtonu k národnímu parku Tongariro nepříliš zajímavou cestou. Nakonec se mi podařilo najít muzeum novozélandské armády. Manželka objevila v průvodci město Palmerston North. Tam jsou na centrálním náměstí hodiny se zvonkohrou.
Jízdu jsme tedy prokládali i zastávkami mimo itinerář. Na pláži poblíž ostrova Kapiti, kde prý žije hodně divokých kivíků.
Na pláži bylo hodně mořských ptáků, hlavně racků. Ale byli tam i tihle hodně akční červenozobí. Rychlá rota zasahuje



Přišla i zastávka v tržnici s ovocem a zeleninou. Koupili jsme si nějaký zvláštní druh broskví.
Ve městě Palmerston North jsme se prošli kolem náměstí v jehož středu stály hodiny. Blížilo se poledne, ale zástupy turistů jako u pražského orloje se nekonaly. Byli jsme tam sami. Zaznělo pár tónů, pak odbila dvanáctá a bylo hotovo. No nic moc.
Pak přišel neplánovaný „vrchol“ dnešního dne. Byl jsem lapen dopravní policií. Trochu jsem se nechal unést rovnou silnicí vedoucí z kopce a změřili mě v protijedoucím vozidle. Policista hned zapnul majáčky a otočil to za námi. A bylo jasno. Snažil jsem se tady jezdit rychlostí do 110, ale na tomhle místě jsem to neuhlídal. Prý jsem jel 122. V podobné situaci se diskutovat nevyplácí. Přiznal jsem se. Policista vypsal vše v přenosném počítači a předal mi lístek k zaplacení. Bylo to za 170 NZD. Platí se kartou přes internet nebo na pobočce banky Westpac.
Pokuty dostávám u nás doma výjimečně a tohle byla první v cizině.

Armádní muzeum jsme prošli asi za hodinu a půl. Je tam historie všech válek, kde se novozélanďané účastnil. Nejprve to bylo v rámci vojsk britského impéria a později už samostatně.
Byly tam bůrské války v současné Jihoafrické republice, Galipoli v rámci první světové války



Stejně jako boje ve druhé světové válce například na Krétě.
Muzeum je udělané pěkně a jsou tam nejen zbraně a bitvy.
Tady je polní láhev s kivíkem a mapou Nového Zélandu



Nebo periskopická puška turecké armády



Na zítřek jsme měli v plánu nejnáročnější sportovní výkon celé naší cesty. Přechod Tangariro crossing. Bohužel předpověď počasí není příznivá. Má pršet a k tomu i vítr s rychlostí kolem 50km/h. Máme před sebou ještě hodně věcí a nemá smysl riskovat naše zdraví. Pohled z okna dnes navečer



Stejně bychom nic z přírody neviděli.
Uvidíme, jestli ráno nevymyslíme náhradní program.

Teď jsem si přečetl na idnes, že jsme se ve Wellingtonu málem setkali s britským následníkem trůnu.







Žádné komentáře:

Okomentovat